Wzmacnianie relacji w biznesie

Dlaczego Klucz do Świetnych Współczynników Utrzymania leży we Wzmacnianiu Relacji

Niestety, część Twoich klientów w pewnym momencie przerywa współpracę.

Statystyki wskazują, że ok. 10% klientów kwartalnie, przerywa korzystanie z usług wykonywanych cyklicznie. To dotyczy również sektora IT – ok. 8%.

Oczywiście można odwrócić się plecami do kontrahentów, którzy marudzą i chcą odejść. Jednak dochodowy biznes unika tego w jak największym stopniu.

W jak wielu przypadkach możesz temu zapobiec? Czy można było podjąć – lub nie – odpowiednie działania, aby zapewnić bardziej pozytywne doświadczenie, które usatysfakcjonowałoby klienta do pozostania z Tobą?

Koszty utraconego klienta

Jasne, że tracisz przede wszystkim część stałych zleceń. Natomiast poza tym znacznie większą stratą jest potencjał. 70% sprzedaży przedsiębiorcy uzyskują dzięki lojalnym kontrahentom, ponieważ darzą firmę zaufaniem chętnie kupują więcej, rozszerzają pakiety, a przede wszystkim – Polecają.

Statystyki mówią, że pozyskanie nowego klienta kosztuje ok. 5x więcej od utrzymania stałego.

Strategie wzmacniania relacji

Każdy klient potrzebuje uwagi w inny sposób. Na przykład strzałem jak kulą w płot może się okazać elektroniczny newsletter wysłany do osoby, która preferuje spotkania i kontakt telefoniczny i rzadko sprawdza maila, ponieważ tym zajmuje się sekretarka.

Twoi kontrahenci dbają o cele własnego biznesu, dlatego warto skupić się na tym, które usługi pomogą w ich realizacji.

Tak samo ważne jak cel, jest doświadczenie – w jaki sposób czuje się klient gdy się z nim kontaktujesz?

Porady dot. wydajniejszego korzystania z możliwości Twojego produktu dodatkowo akcentują chęć dalszej współpracy, a dobre słowo kosztuje tylko chwilę Twojego czasu.

Wstrzelenie się w odpowiednie ramy czasowe związane z sezonowością danego biznesu, bądź podjęte przez firmę działania, to kolejny świetny motyw utrzymania dobrych relacji.

 

Misja: Utwierdzaj

Wzmacniaj relacje ze swoim klientem, aby osiągać wspólne cele. Proś o opinię, nawet gdy wiesz że będzie negatywna. To klucz to Twojego rozwoju i tym samym sukcesu obydwu stron.

 

A jakie są Wasze sposoby na podtrzymywanie długofalowych relacji w biznesie? Podziel się z nami swoją opinią na naszym Fb J