Dla mniej wtajemniczonych, wyszukiwarka Google pokazuje nam 2 rodzaje wyników: SEM oraz SEO.
Wyniki SEM, to przeważnie reklamy Google, Adwordsy, czy linki sponsorowane – wyświetlane u góry, u dołu oraz po prawej stronie(wraz z adnotacją „reklama”.
Charakterystyczną cechą jest brak potrzeby długotrwałego pozycjonowania, aby osiągnąć dobre rezultaty i wysokie pozycje.
Jednak warto pamiętać, że wiedza techniczna gra tu ogromną rolę – koszty. Dla laika taka reklama może wynieść 2 tys. zł / ms-c(oczywiście może i więcej)
dla doświadczonego specjalisty SEM nawet kilka razy mniej.
SEO natomiast to wlanie tzw. pozycjonowanie organiczne, wyniki które często spędzają sen z powiek osobom, które chcą być na pierwszej stronie.
Dlaczego? praca trwa bardzo długo, jest droższa niż AdWords i trudniej ją kontrolować, tzn. kiedy chcemy być na 1. stronie to zwykle będzie to miało miejsce na małym obszarze(miasto).
Oczywiście, efekt jest również długotrwały, jednak koszt znacznie przewyższa nakłady na AdWords.
Oprócz powyższych efektów, Google wymaga również żeby strony były responsywne, czyli wyświetlały się prawidłowo i czytelnie na każdym rodzaju urządzeń
wygodne w nawigacji(przewijanie tylko w dół, duże przyciski na komórkach itp.)
Omówione tutaj zmiany, wcale nie są niczym złym. Dzięki nim przewagę mają osoby, które pracują nad wizerunkiem swoim/swojej firmy,
bez sztucznych metod „podbijających” pozycję w wyszukiwarce. Całość sprowadza się do tego żeby na stronie była treść przyjazna
dla użytkowników i zachęcająca do kolejnych odwiedzin, czy interakcji. Strony, robione „pod prezesa” idź do lamusa
– mają być przyjazne dla klientów, a nie podobać się szefowi.
Ma być prosto i przejrzycie, zapytaj znajomego co myli o Twojej stronie.