Responsive Age Design – Dopasowanie stron do wieku

Personalizacja stron internetowych

Od dłuższego czasu wyszukiwarki, reklamy oraz wszelkiego rodzaju inne narzędzia marketingu internetowego dążą wytrwale do maksymalnego dostosowania się do użytkownika. Np. poprzez dopasowanie do ekranu telefonu, czy wyświetlanie treści na podstawie wcześniej odwiedzonej witryny.
Można to nazwać fazą raczkowania, która dobiega końca… Cóż jest tego przyczyną?
Przedsiębiorcom, którzy rozumieją potrzeby swoich klientów – również w Internecie – zależy obecnie na dostosowaniu zawartości wyświetlanej strony www.

Zupełnie nowy trend

Oprócz kolorystyki, pojawia się nacisk na odpowiedni rozmiar czcionki, czytelność tekstu oraz przekazanie kluczowych informacji w pigułce – w końcu dzisiejsze czasy cechują się ich natłokiem, który po prostu… męczy.
Wyżej wymieniona idea sięga znacznie dalej, niż dopasowanie do ekranu, otóż mówimy już o personalizacji treści do… wieku. Tak, zgadza się do wieku internauty. Do tej pory można było zaobserwować różne wyniki wyszukiwania na dwóch komputerach obok siebie, spowodowane dopasowaniem do zainteresowań użytkownika. Kolejnym krokiem jaki stawia technologia jest dopasowanie do wieku, zainteresowań i preferencji końcowego odbiorcy. Dzięki powyższemu rozwiązaniu wraca chęć do wczytywania się w zawartość strony, dodatkowy atut to ilość informacji przekazana w punkt, słowem – treściwie.

Czy uważasz, że takie podejście ukróci przerost formy nad treścią w Internecie? Osobiście mam taką nadzieję, coraz częściej znalezienie właściwej informacji wymaga wiedzy technicznej nt. wyszukiwarek.

Jakie są Wasze spostrzeżenia na ten temat? J