Czy warto to przemyśleć?
Wiele firm narzeka na sytuację w naszym kraju, wysokie podatki (za granicą są jeszcze wyższe), brak klientów, kiepskich polityków itd itd. Warto jednak zastanowić się dlaczego mój biznes nie funkcjonuje adekwatnie do oczekiwań? – szukamy odpowiedzi u źródła, nie od strony polityków.
– Sezonowość? Ok, ale warto się na te okoliczność wcześniej zabezpieczyć
– Brak klientów? Czy w ogóle pozyskujemy nowych? Jak? Skąd wiem ze to coś daje?
Wiele firm przeznacza środki na promocję, czy marketing w czasach świetności
„żeby ludzie o nas wiedzieli”.Z tym że działania te nie są w żaden sposób usprawniane czy nawet kontrolowane.
Firmy i „Firemki”
Trzeba pojąć, że w obecnych czasach to klient ma kontrolę. Wiele „firm” uważa inaczej, nie raz wykorzystuje niewiedzę klienta, bądź stosuje inne niskich lotów praktyki, ale po co? Przecież oszukany klient nie będzie wracał. Dostęp do informacji jest tak duży ze w ciągu kilku minut można sprawdzić czy ten Pan mi dobrze radzi.
Strategia i plan działania.
Działania marketingowe – muszą być dobrze planowane, sumiennie wdrażane i ściśle kontrolowane. Inaczej wtopimy trochę gotówki i śladu po niej nie będzie.
Wiele firm rezygnuje z promocji z uwagi na mały zwrot z inwestycji. Każdy rodzaj marketingu daje jakieś wnioski, trzeba je tylko wyciągnąć i przeanalizować. Nie żyjemy już w czasach gdzie wydając pieniądze na reklamę mamy gwarancję natychmiastowego przypływu klientów i gotówki.
Trudna sytuacja przedsiębiorstwa jest często podyktowana brakiem rozwagi wielu przedsiębiorców i nie radzeniem sobie w obecnej sytuacji.
Głęboka Analiza.
Czynności marketingowe w Internecie można kontrolować, pod różnym kątem i na każdym etapie. Sprawdzając koszty inwestycji i generowane przez nie przychody. Pomoc dobrego specjalisty pozwala utrzymać niski koszt przy satysfakcjonującym wzroście obrotów. Ile? Skąd? Jak długo? Dlaczego? Na wszystkie te pytania odpowiedzą narzędzia używane przez Specjalistów SEM, co pozwoli ulokować środki w sposób, który jasno mówi co daje ta inwestycja zarówno na teraz jak i długofalowo.
Klient nasz Pan.
Do tego warto pamiętać, że teraz to klient decyduje i zakup może podjąć w dowolnym momencie. Na nic zdają się fazy zakupowe, kiedy klient jest zdecydowany, a kiedy dopiero zaczyna sobie uświadamiać co ma dokładnie kupić. Na obecną chwilę kupujemy kiedy dopiero co się o czymś dowiedzieliśmy – spontan (w bardzo wielu przypadkach), czasem jest to przemyślana decyzja i przechodzimy dłuższą ścieżkę zakupową. Dlatego strategia marketingowa powinna pozwalać na pozyskanie klienta na każdym etapie zakupowym. Żeby nasze sito było gęste i dobrze opracowane.
Wiele osób zraża się do tego typu narzędzi z powodu skomplikowanej fazy planowania, warto jednak zdać sobie sprawę, że to przyniesie efekt. Dłuższa praca jest zwykle mozolna, ale rezultat jest zawsze bardziej satysfakcjonujący, gdy nasze działania są dobrze przemyślane.